
Wyszukiwarka

Logowanie

Język PHP sam w sobie nie pozwala na tworzenie czy manipulowanie grafiką, służą do tego specjalne biblioteki dostarczające zestaw odpowiednich funkcji. Najpopularniejsze z nich to GD i ImageMagick, przy czym ta pierwsza jest częściej dostępna i bardziej popularna, przez co w sieci na jej temat znaleźć można więcej materiałów. Nie są to oczywiście argumenty przemawiające za korzystaniem wyłącznie z tego rozwiązania, w tym artykule jednak skupimy się właśnie na GD i funkcjach przez nią dostarczanych. Zacznijmy może od krótkiego przedstawienia biblioteki - poniższy opis to definicja GD przedstawiana na Wikipedii:
I to w zasadzie tyle, jeżeli kogoś interesuje krótka historia biblioteki zachęcam do zapoznania się z jej anglojęzycznym opisem.
Wraz ze wprowadzeniem PHP w wersji piątej do ogólnoświatowego "obiegu", możliwość wykorzystania wszystkich cech i zalet programowania obiektowego wzrosła do prawie 100%. Jednakże w tym samym momencie nie wzrosły umiejętności koderów i w większości przypadków nadal programują oni strukturalnie. W artykule tym postaram się przybliżyć OOP (ang. object-oriented programming) i podać, prawie jak na tacy, podstawy oraz dobre nawyki. Jednym słowem - zachęcić Was do przejścia na "obiektówkę".