Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań
Czwartek 10 Lipiec 2008 1:03:21 pm - JoShiMa
<webmaster_at_bexlab.pl>
"Nie jest to dobre podejście jeśli zależy nam na wysokiej jakości produktu końcowego. Zalecane jest wykorzystanie jednego z wielu dostępnych frameworków mvc (np. Zend), oraz wybranych bibliotek, które ułatwią nam rozwiązanie danego problemu."
Nie zgodzę się z postawioną tu tezą. Uważam, że każdy programista PHP powinien zacząć od pisania projektów od podstaw i "zaliczyć" ich kilka. Dopiero wtedy może przejść do używania np frameworków. W przeciwnym razie niczego się nie nauczy poza składaniem aplikacji z gotowych klocków. W szczególności nie będzie wiedział po co i dlaczego to działa tak a nie inaczej.
Ke passa ?
Poniedziałek 16 Czerwiec 2008 3:31:02 pm - sh4dow
Jeśli to jest 7 głównych grzechów to jesteśmy w niebie. Jeśli grzechem jest rożne nazewnictwo katalogów czy używanie stałych, a nie obiektów i zmiennych do konfiguracji. No to wszyscy chyba do raju idziemy.
Jedynie można by się zgodzić z jednym, z nazewnictwem plików. a też nie do końca bo chodzi jedynie o rozszerzenia plików. Troche bardzo naciągane te grzechy :)
Hm
Środa 14 Maj 2008 10:57:32 am - sedziwoj
No i jak widać po komentarzach, z stosowaniem obiektowego podejścia jest problem.
Co z tego, że nie ma namespace, przecież same obiekty zamykają pewną funkcjonalność w spójną całość, aby było łatwiej operować i nie szukać w gąszczu funkcji.
Piszecie po co używać obiektowości w prostych rzeczach, a ja się pytam co ona komplikuje, bo jakoś nie widzę aby coś utrudniała, a raczej zwiększa czytelność kodu.
(trochę mnie irytuję, że swoje racja niektóre osoby popierają tym, że piszą w innych językach programowania, jakby PHP to był jakimś najgorszym)
Zgodzę się co do jednego, że ludzie potrafią pisać w PHP funkcjonalność, którą już oferuje język.
grzechy
Środa 09 Kwiecień 2008 11:11:20 pm - ocochodzi
<suntsu_at_poczta.fm>
Zabrakło moim zdaniem ważnego grzechu :
Implementowanie niskopoziomowych operacji. PHP jest ograniczonym językiem, nie kodujemy w nim zasadniczo algorytmów. np. jak jest coś do zrobienia z tablica to zagladamy do podrecznika, do działu "Array Functions" i stosujemy gotowca.
Jak zauważyli przedpiscy niektore grzechy są trochę naciągane. Mieszanie kodu HTML i PHP to nie to samo co mieszanie logiki z trescia. Strukturalny pardygmat programowania i tak bedzie siedzial np. w kodzie metod klas, a sama obiektówka w malutkich projektach to przerost formy nad treścią. Upublicznianie niedopracowanego kodu - może autor siedzi w towrzystwie blogerów, ale większość programistów nie uzewnetrznia się na potege. Głównie zapaleńcy i lanserzy.
co do pisania obiektowego
Niedziela 06 Kwiecień 2008 9:49:15 pm - yaotzin
<yaotzin1_at_o2.pl>
Pisanie kodu obiektowego jest zalecane i powinno być używane. Dlaczego ? bo pozwala to na łatwiejszą kontrolę kodu. W PHP jest ten problem że stworzona klasa aby być widoczna w całej aplikacji musi być odpowiednio umieszczona w hierarchi plików, to samo jest z kodem strukturalnym dlatego wielu programistom PHP wydaje się zbędna obiektowość w tym języku jednakże wystarczyłoby, aby aplikacje zaczęły korzystać z przestrzeni nazwa (coś na wzór tych z C++) lub paczek jak te w JAVA i język stał by się niezwykle wygodny w użyciu. Zanim ktoś skrytykuje tą wypowiedź wyjaśniam, że oprócz PHP programuję także w innych językach i moja wypowiedź może być baaardzo stronnicza...
dwa male 'ale'
Niedziela 30 Marzec 2008 3:45:22 am - holyboy
Z tym pisaniem kodu strukturalnego to nie jest tak do konca zle - wazne zeby kod byl dobrze zorganizowany, obiektowy byc nie musi. Ja za jeden z glownych grzechow programistow PHP uznaje stostowanie paradygmatu obiektowego zawsze i wszedzie - nawet tam gdzie to niepotrzebne.
Ostatni punkt jest fatalnie sformulowany. Chodzi o mieszanie kodu logiki i kodu prezentacji, a nie HTML i PHP. Bo przeciez wspomniany wczesniej ZF w widokach dokladnie to robi :)