Witaj, Gościu O nas | Kontakt | Mapa
Wortal Forum PHPEdia.pl Planeta Kubek IRC Przetestuj się!
Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Aby odnaleźć interesujące Cię informacje wpisz poniżej szukane frazy:
Logowanie

Logowanie

Zaloguj się aby zobaczyć swój profil:

Programowanie obiektowe dla początkujących

Rola języków programowania to komunikacja na linii człowiek - komputer. Jak Wam zapewne wszystkim wiadomo, dla komputera najbardziej czytelnym językiem jest język maszynowy w postaci binarnej. Człowiek od początku opracowywał kolejne języki, aby były one czytelne właśnie dla człowieka, bo to on przecież tworzy i pisze programy. Pierwszym ogółem podejść do problemu programowania był paradygmat imperatywny. Nas jako programistów php najbardziej interesuje właśnie paradygmat imperatywny (czyli tzw. "programowanie strukturalne") oraz obiektowy (programowanie zorientowane obiektowo).

Czym się różnią te dwa podejścia? Różnice są w strukturze programu/aplikacji oraz podejściu do problemu. Programowanie strukturalne opiera się na wykonywaniu kolejnych instrukcji ze stosu, wykorzystując imperatywne pętle, instrukcje warunkowe. Część kodu może być grupowana w procedurach lub funkcjach. W programowaniu obiektowym zaś program to zbiór obiektów, które są w jakiś sposób ze sobą powiązane i w pewnym stopniu ze sobą oddziałują. Obiekt to dane, a więc program to zbiór danych na których operujemy. Człowiek dąży do tego aby język programowania był jak najbardziej dla niego naturalny, właśnie programowanie obiektowe to umożliwia.

Informacje na podobny temat:
Wasze opinie
Wszystkie opinie uzytkowników: (4)
Błąd w artykule
Czwartek 13 Marzec 2014 12:36:47 pm - kowalk <info_at_webinstytut.pl>

W sekcji 6 dot. słowa kluczowego static,
Jest:
B::staticTest();//wyświetli "B"
B::selfTest();//wyświetli "A"

Natomiast w tym przykładzie w obydwu przypadkach wyświetli się A, żeby przykład był prawidłowy musiałby wyglądać tak:

class A{
protected static function method(){
echo __CLASS__;
}

public static function staticTest(){
static::method();
}

public static function selfTest(){
self::method();
}

}

class B extends A{
protected static function method(){
echo __CLASS__;
}
}

Błąd w przykładowym kodzie
Wtorek 16 Luty 2010 2:33:32 pm - mateo84 <mateo84_at_o2.pl>

Witam, próbowałem się zaznajomić z projektowaniem obiektowym w php i pozytywnie odbieram fakt, że komuś chce się pisać te wszystkie poradniki i tutoriale, tak jak ten. Ale niestety mam uwagę. 3. Modyfikacja dostępu w kodzie 4 (licząc od góry) metoda getName() nie wyświetla ani Reksio ani też Jamnik Reksio. Zapewne dlatego że gdzieś wypadałoby wpisać "echo". Jeżeli jest to zależne od konfiguracji serwera to przepraszam ja, ale jeżeli autor nie przetestował działania skryptu to coś tu jest nie "helloł".
Pozdrawiam :)

Za malo o istocie OOP
Niedziela 29 Marzec 2009 7:22:56 pm - seth

Brakuje mi w tym artykule opisu filozofii pisania obiektowego. To co w nim jest to tylko opis narzedzi ktore udostepnia PHP 5, a przeciez programowanie obiektowe to cos wiecej niz uzywanie slowek class, extend itp.

Jako, ze jest to tekst dla poczatkujacych brak wprowadzenia w istote OOP jest dla mnie bardzo duzym minusem.

Jezeli juz kogos chcemy uczyc obiektowki to zadbajmy o to aby wiedzial po co mu to do szczescia i jakie problemy rozwiazuje. W przeciwnym razie osoba taka dostaje do reki mlotek z instrukcja obslugi ale nie wie po co w ogole ma wbijac te gwozdzie.

Nie dla początkujących
Piątek 27 Marzec 2009 9:36:11 pm - orglee

Panie Piotrze posługuje się Pan bardzo hermetycznym językiem, opisując podstawy obiektówki. Nie wiem czy będąc początkującym zrozumiałbym więcej niż połowę z tego artykułu. Oprócz tego czasami wyprzedza Pana, Pańskie myślenie. Przykładem może być, użycie słów opisujących proces dziedziczenia, przed wytłumaczeniem istoty tego zagadnienia.

Mentax.pl    NQ.pl- serwery z dodatkiem świętego spokoju...   
O nas | Kontakt | Mapa serwisu
Copyright (c) 2003-2024 php.pl    Wszystkie prawa zastrzeżone    Powered by eZ publish Content Management System eZ publish Content Management System